Pacjenci coraz częściej oczekują wiadomości od lekarza nie tylko w chorobie, ale również w zdrowiu. Chcą też szerzej korzystać z nowoczesnych, elektronicznych kanałów komunikacji. Takie wnioski płyną z raportu dotyczącego oczekiwań chorych dotyczących porozumiewania się z pracownikami ochrony zdrowia opublikowanego przez Varolii Corporation.
W odpowiedzi na straty jakie amerykańska gospodarka ponosi z powodu niestosowania się przez pacjentów do zaleceń (dotyczących przyjmowania leków czy wizyt kontrolnych) firma poprosiła o opinię ponad 1000 pacjentów. Zdecydowana większość z nich (80 proc.) oczekiwała od swojego lekarza bardziej aktywnej roli – nie tylko leczenia, ale także pełnienie funkcji strażnika zdrowia. Niestety, jedynie 70 proc. lekarzy nie umawia wizyt poza okresem choroby swo...
Artykuł dostępny jedynie dla zalogowanych użytkowników
You might also like
More from Doniesienia
Pięć najczęściej czytanych artykułów
Stale monitorujemy aktywność naszych użytkowników i obserwujemy, które materiały cieszą się największą popularnością. Analizujemy, dlaczego tak się dzieje, i wyciągamy …
Pięć najciekawszych artykułów, które mogłeś ominąć
Drogi lekarzu, przygotowaliśmy dla Ciebie pięć najciekawszych artykułów, które powinieneś poznać, aby lepiej i skuteczniej leczyć swoich pacjentów. Wiedza medyczna …
Trzy najczęściej oglądane materiały wideo
Od lat rozmawiamy i przeprowadzamy wywiady z najwybitniejszymi ekspertami medycznymi w Polsce i za granicą. Jesteśmy na najważniejszych konferencjach i …