chirurgia, profilaktyka przeciwzakrzepowa, certyfikat jakości, akredytacja, ranking szpitali, opinie pacjentów, ankietowanie
W procesach akredytacyjnych oraz w rankingach placówek medycznych dotyczących jakości świadczonych usług pod uwagę brane są opinie pacjentów. Ale jak wykazali naukowcy z Johns Hopkins University School of Medicine, zadowolenie pacjenta z wykonanego zabiegu bądź pobytu w szpitalu niekoniecznie musi przekładać się na faktyczną jakość opieki zdrowotnej. Brak takiej korelacji dotyczy zwłaszcza chirurgii.
Badanie opisane na łamach czasopisma JAMA Surgery objęło 31 szpitali z USA. Ankiety przeprowadzano w latach 2009-2010. Satysfakcja pacjentów poddanych zabiegom chirurgicznym okazała się zupełnie niezależna od tego, czy personel przestrzegał procedur udzielania świadc...
Artykuł dostępny jedynie dla zalogowanych użytkowników
You might also like
More from Doniesienia
Pięć najczęściej czytanych artykułów
Stale monitorujemy aktywność naszych użytkowników i obserwujemy, które materiały cieszą się największą popularnością. Analizujemy, dlaczego tak się dzieje, i wyciągamy …
Pięć najciekawszych artykułów, które mogłeś ominąć
Drogi lekarzu, przygotowaliśmy dla Ciebie pięć najciekawszych artykułów, które powinieneś poznać, aby lepiej i skuteczniej leczyć swoich pacjentów. Wiedza medyczna …
Trzy najczęściej oglądane materiały wideo
Od lat rozmawiamy i przeprowadzamy wywiady z najwybitniejszymi ekspertami medycznymi w Polsce i za granicą. Jesteśmy na najważniejszych konferencjach i …