Coraz częściej spotykam się ze sprawami przeciwko lekarzom, które zaczęły się z powodu trudności komunikacyjnych pomiędzy lekarzem a pacjentem albo pomiędzy samymi lekarzami. W badaniach japońskich uczonych stwierdzono, że 40% sporów prawnych pomiędzy lekarzami a pacjentami było skutkiem nieporozumień, a nie błędów medycznych.
Z kolei badacze amerykańscy policzyli, że nieprawidłowa komunikacja jest przyczyną prawie 20% błędów medycznych (w szczególności w pracy zespołowej). Poniżej podam kilka przykładów tego rodzaju sytuacji, oddając ich ocenę Szanownym Użytkownikom tej strony.
1. Po porodzie siłami natury powikłanym dystocją barkową noworodek był reanimowany. Ojciec, którego nie było na sali porodowej, zapytał wychodzącego z sali porodowej ginekologa co z jego synem. Lekarz odpowie...
Artykuł dostępny jedynie dla zalogowanych użytkowników
You might also like
More from Doniesienia
Pięć najczęściej czytanych artykułów
Stale monitorujemy aktywność naszych użytkowników i obserwujemy, które materiały cieszą się największą popularnością. Analizujemy, dlaczego tak się dzieje, i wyciągamy …
Pięć najciekawszych artykułów, które mogłeś ominąć
Drogi lekarzu, przygotowaliśmy dla Ciebie pięć najciekawszych artykułów, które powinieneś poznać, aby lepiej i skuteczniej leczyć swoich pacjentów. Wiedza medyczna …
Trzy najczęściej oglądane materiały wideo
Od lat rozmawiamy i przeprowadzamy wywiady z najwybitniejszymi ekspertami medycznymi w Polsce i za granicą. Jesteśmy na najważniejszych konferencjach i …