Trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjno – diagnostycznej „Servier w trosce o żyły” w Warszawie przyciągnęła w tym roku dziesiątki zainteresowanych. 13 maja mieszkańcy miasta mieli okazję bezpłatnie skorzystać z porad specjalistów flebologów, chirurgów naczyniowych, internistów i dermatologów oraz wykonać badania dopplerowskie. Kampania zorganizowana była przez firmę Servier, która w tym roku została wyróżniona przez Polskie Towarzystwo Flebologiczne tytułem Partnera Polskiej Flebologii. Koordynatorem ogólnopolskim akcji jest prof. dr hab. med. Wojciech Noszczyk specjalista chirurgii naczyniowej Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, a patronat naukowy nad akcją objęły: Polskie Towarzystwo Flebologiczne oraz Polskie Towarzystwo Chirurgii Naczyniowej. Ambasadorem honorowym kampanii została aktorka Magdalena Zawadzka.
W akcji w tym roku wzięło udział 112 osób. Każdy mógł podejść i porozmawiać ze specjalistą na temat przewlekłej choroby żylnej, zagrożeń związanych z chorobą i sposobów jej leczenia. Dodatkowo w tym roku w ramach kampanii uruchomiono Naczyniową Szkołę Servier. Wszystkie zainteresowane osoby otrzymały materiały edukacyjne, mogły uczestniczyć w serii wykładów, obejrzeć filmy i prezentacje przygotowane w oparciu o rekomendacje prof. dr hab. med. Wojciecha Noszczyka.
„Społeczna wiedza o tej chorobie jest niewystarczająca, właściwie można by rzec że znikoma. Większość osób potrafi rozpoznać jedynie żylaki.” – powiedział na konferencji prof. Noszczyk, przekonując dziennikarzy o potrzebie kampanii społecznych w tym zakresie.
Na przewlekłą chorobę żylną cierpi w Polsce prawie 50% kobiet i 40% mężczyzn. Nieleczona choroba prowadzi do powstawania żylaków i owrzodzeń żylnych podudzi czy żylnej choroby zakrzepowo – zatorowej, co znacznie upośledza jakość życia chorych.
U większości pacjentów występują zaawansowane stadia choroby, a aż 62% z nich nigdy nie leczyło się z powodu przewlekłej choroby żylnej. Przewlekła choroba żylna (PChŻ) jest chorobą nieznaną i bagatelizowaną społecznie. Większość z nas kojarzy żylaki z defektem kosmetycznym nie wiedząc, że to objaw choroby która staje się coraz większym problemem w krajach uprzemysłowionych.
Celem kampanii edukacyjno-diagnostycznej „Servier w trosce o żyły” jest edukacja społeczeństwa na temat przewlekłej choroby żylnej. W odpowiedzi na społeczne oczekiwania edukacyjne, w ramach „Servier w trosce żyły” uruchomiono Naczyniową Infolinię Servier. We wtorki i czwartki między godziną 17 a 20 pod numerem telefonu 0 801 12 66 11 można zasięgnąć informacji na temat chorób żylnych i porozmawiać ze specjalistą. Szczegółowe informacje na temat kampanii i leczenia przewlekłej choroby żylnej można znaleźć na stronie www.wtrosceozyly.pl.
inf. prasowa
More from Doniesienia
Pięć najczęściej czytanych artykułów
Stale monitorujemy aktywność naszych użytkowników i obserwujemy, które materiały cieszą się największą popularnością. Analizujemy, dlaczego tak się dzieje, i wyciągamy …
Pięć najciekawszych artykułów, które mogłeś ominąć
Drogi lekarzu, przygotowaliśmy dla Ciebie pięć najciekawszych artykułów, które powinieneś poznać, aby lepiej i skuteczniej leczyć swoich pacjentów. Wiedza medyczna …
Trzy najczęściej oglądane materiały wideo
Od lat rozmawiamy i przeprowadzamy wywiady z najwybitniejszymi ekspertami medycznymi w Polsce i za granicą. Jesteśmy na najważniejszych konferencjach i …